2020. december 6. vasárnapMiklós
Kolozsvár >> Más város
Hajnali hírlevél >> Feliratkozás

Hvg.hu: plágiumgyanús részek Semjén Zsolt doktorijában

2012. november 19. 13:14, utolsó frissítés: 13:14

Semjén Zsolt 1991-ben megvédett teológiai doktori dolgozatának közel 40%-a magyar, német és angol nyelvű források átvétele – írja a hvg.hu. A magyar miniszterelnök-helyettes Az öt világvallás című, minden könyvtár szabadpolcán elérhető népszerű könyvből is jócskán merített, és bár életrajzaiban sehol nem tesz említést német nyelvtudásról, több német nyelvű műre is hivatkozik – áll a portál vasárnapi cikkében.


A második Orbán-kormány miniszterelnök-helyettese 1984 és 1990 között volt a budapesti Pázmány Péter Római Katolikus Hittudományi Akadémia civil hallgatója. A New Age kihívása és az evangelizáció lehetősége című dolgozatát 1990-ben fejezte be, a doktori fokozatot 1991-ben summa cum laude, azaz kitűnő minősítéssel szerezte meg.

Semjén a legnagyobb terjedelemben Az öt világvallásból vett át részeket – ez a dolgozat valamivel több, mint egyhatoda. Az idegen nyelvű források esetében legtöbbször idézőjelek nélküli, szó szerinti fordításról, illetve rövidítésről, Glasenapp vallástörténeti munkája esetében pedig legtöbbször ugyancsak idézőjelek nélküli, szó szerinti szövegátvételről, illetve átfogalmazásról van szó.

A hvg.hu hétfőn arról írt: Semjén 1992-ben megvédett szociológusi diplomamunkája jelentős átfedést mutat az egy évvel korábban doktori fokozattal jutalmazott teológiai értekezésével. Később a kereszténydemokrata pártvezér egyetemi dolgozatainak szövegét nagymértékben felhasználva több tanulmányt is publikált.

"Nem plágium, hanem provokáció, mindenki számára hozzáférhetőek Semjén Zsolt szakdolgozatai" – olvasható a kormány oldalán.

Az oldalon olvasható közlemény szerint vagy a „plágium” kifejezés jelentésének nem ismeretéről van szó, vagy pedig tudatos politikai provokáció történt egyes baloldali sajtóorgánumok részéről. Havasi Bertalan, a miniszterelnöki sajtóiroda vezetője szerint a „plágiumgyanú” emlegetése nagyon súlyos vád, "amiért az ezt terjesztő sajtóorgánumoknak jogi felelősséget kell vállalniuk". "Az ügyet részünkről ezzel lezártuk, de ha a baloldal egyes politikai és sajtószereplői úgy gondolják, a bíróságon folytatható" – közölte Havasi. (hvg.hu)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

VilágRSS