2019. október 22. keddElőd
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Cenzúra a szlovák köztelevízió híradójában

2007. július 31. 14:50, utolsó frissítés: 14:50

Cenzúrával, a kormány elvárásaihoz való igazodással vádolják a szlovák közszolgálati televízió vezetését a média híradójának volt munkatársai, akik (a szólásszabadsággal összeegyeztethetetlen gyakorlat elleni tiltakozásuk jeléül) önként vagy kényszerűen távoztak az STV-ből.

Néhányan már az év elején hátat fordítottak a híradó szerkesztőségének, miután Eugen Korda ismert riporter - politikai nyomásra - kiszorult a médiából. Előzőleg oknyomozó riportfilmben igyekezett feltárni a Nyitrán megvert magyar egyetemista, Malina Hedvig esetének körülményeit.

Hasonlóképpen távozott a köztelevízióból Stefan Hríb, egy éjszakai beszélgetőműsor vezetője, aki rendszerint kényes kérdéseket firtatott műsoraiban, s aki a tévétől való távozása után annak a Tyzden című hetilapnak lett a főszerkesztője, amelynek hasábjain a Hedvig-ügyben fordulatot körvonalazó írások jelentek meg.

Az utóbbi hetekben ismét számos szerkesztő hagyta ott a közszolgálati televízió híradójának szerkesztőségét, a sajtóban sorolva fel távozásuk indokait. Szavaik szerint a híradó szerkesztőségvezetői beavatkoznak a kormány munkájával kapcsolatos tudósításokba.

Radim Hreha, az STV elnöke tagadja ugyan a politikai nyomás vádját, s a "belső kommunikáció zavaraival" magyarázza a szerkesztők távozását. A jövő hétre mégis összehívták a köztelevízió legfelsőbb felügyeleti szervét, hogy a testület megvizsgálja a televízióban kialakult állapotokat.

Az STV-ben uralkodó helyzet miatt felháborodásának adott hangot a Szlovák Újságírók Szövetsége (SSN) is, amely kinyilvánította, hogy a cenzúra minden módozatát megengedhetetlennek tartja, s következetesen fellép ellene. (mti)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

VilágRSS