2019. szeptember 19. csütörtökVilhelmina
Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

Magyar média: a Gyurcsány-kormány kulimunkása?

2007. július 20. 19:26, utolsó frissítés: 22:43

Félrevezette-e a magyarországi média tavaly a közvéleményt, az ’56-os szabadságharc ötvenedik évfordulójára való megemlékezésként indult, majd utcai zavargásokká fajult események bemutatásakor? Ha igen, szándékosan tette-e, politikai nyomásnak engedve? Avagy szakmaiatlansággal vádolható, amiért nem figyel alapvető hivatásának teljesítésére: a tények bemutatására, első lépésben a közvéleménynek a véleménynyilvánítás nélküli tájékoztatására – tette fel a kérdést a 2006. október 23. és a magyar média című beszélgetésen Borókai Gábor moderátor.

Balról jobbra: Farkas Attila, Gazsó Ferenc, Borókai Gábor, Gajdics Ottó, Szalai Annamária, Pesty LászlóBalról jobbra: Farkas Attila, Gazsó Ferenc, Borókai Gábor, Gajdics Ottó, Szalai Annamária, Pesty László



Az előadás felvezetőjében a magyarországi Heti Válasz főszerkesztője a jelenlevő magyarországi médiaszemélyiségek véleményére volt kíváncsi: saját perspektívájukon, illetve a média közvetítésén keresztül hogyan látták a Kossuth téren végbemenő eseményeket.

Pesty LászlóPesty László



„Nem vette észre a rendőrség, hogy a legitim fideszes tüntetés, az előre be nem jelentett demonstráció, illetve az ünnepi előkészületek közepette valami zajlott még a Kossuth tér közelében: a budapesti mindennapi élet. A munkából, vagy éppen vásárlókörútjukról hazafelé siető emberek is akaratuk ellenére belekeveredtek a rendőrség megrohamozta tömegbe, és többen is ártatlanul súlyos sérüléseket szenvedtek, hiszen a helyszínre kivonuló osztagok nem válogattak – gumiviperájukkal gondolkodás nélkül közéjük csaptak – mondta el a Pesty Fekete Doboz főszerkesztője, Pesty László.

A közönség nem kapott elegendő, eredeti formában tálalt információt – vélte Farkas Attila, a Magyar Nemzet szerkesztője. Elmondta, tiszta képet kaphattunk arról, hogy a különböző médiumok a jobb-, avagy a baloldal mellett kötelezték el magukat.

A résztvevők egybehagzó véleménye szerint a Hír TV nyújtotta a legtárgyilagosabb képet a történésekől. A kereskedelmi tévék esetében kiderült, a TV2 csatorna sokkalta hatalompártibb, mint az RTL Klub, amelynek tudósításai közelebb állnak a valósághoz. A Magyar Televízióról mind közvetítéseinek tartalma, mind pedig kommentjeinek alapján arra lehetett következtetni, hogy behódol a hatalomnak. A Duna tévé pedig szinte lemaradt az egészről – időnként dióhéjban közöltek összefoglalót a történtekről, közben a Kárpát-medencéről szóló konzervanyagokat vetítettek.

A Hír TV közvetítései szakmailag korrektnek bizonyoltak: politikai szemléletüktől eltekintve három és fél millió magyar követte a tévécsatorna helyszíni tudósításait. Gazsó Ferenc, a Magyar Hírlap főszerkesztője élcesen megjegyezte, első alkalommal történt meg, hogy a Hír TV lekörözte a Győzike Show nézettségét.

Pesty László
a beszélgetés bezártakor felszólította a médiafogyasztókat, olvassanak internetes sajtót: szerinte a nyomtatott és az elektronikus médiával ellentétben az on-line médiában tárgyilagos információkra lelnek, mert ezeket kevésbé befolyásolják a politikai viszonyok.

(tudósítónktól)

Ha tetszett a cikk, lájkold a Transindexet!

VilágRSS