2017. május 28. vasárnapEmil, Csanád
15°Kolozsvár >> Más város
kolozsvári események >> Más város

CNN: Oroszországnak kompromittáló információi vannak Trump pénzügyeiről és orgiáiról

2017. január 11. 11:35, utolsó frissítés: 11:59

Oroszországnak kompromittáló személyes és pénzügyi információi lehetnek Donald Trump megválasztott amerikai elnökről – jelentette kedden a CNN amerikai hírtelevízió. Értesüléseik szerint a Trumpnak pénteken bemutatott hírszerzési jelentéshez csatoltak egy erről szóló kétoldalas jegyzetet.

James Clapper, az országos hírszerzés igazgatója, John Brennan, a Központi Hírszerző Ügynökség (CIA) igazgatója, James Comey, a Szövetségi Nyomozó Iroda (FBI) és Mike Rogers, a Nemzetbiztonsági Ügynökség (NSA) vezetője pénteken tájékoztatta Trumpot az állítólagos orosz beavatkozásról az amerikai elnökválasztási folyamatba.

A hírszerző apparátus jelentéséhez egy kétoldalas jegyzetet is csatoltak, amely egy – amerikai tisztviselők szerint megbízható – volt brit hírszerző 35 oldalas jelentésének a kivonata. A CNN szerint az 1990-es években Oroszországban tevékenykedő volt brit hírszerzőt Trump ellenfelei bízták meg azzal, hogy gyűjtsön kompromittáló adatokat a New York-i milliárdosról.

Források szerint az amerikai hírszerzés vezetői azért mutatták be a kétoldalas kivonatot Trumpnak, hogy ismertessék vele, milyen állításokat terjesztettek róla mások az amerikai hírszerzési, törvényhozási és egyéb kormányzati körökben.

A CNN szerint a kétoldalas összegzés előterjesztésének másik célja az volt, hogy demonstrálják: Moszkva a demokratákra és republikánusokra nézve is potenciálisan ártalmas adatokhoz jutott, de csak a Hillary Clintonnak és a Demokrata Pártnak ártóakat tette közzé.

A hírtelevízió tisztviselőkre hivatkozva hozzátette: a kivonat alátámasztja, hogy Moszkva Clinton lejáratásával Trump esélyeit igyekezett növelni az elnökválasztáson. A kétoldalas összegzés emellett olyan állításokat is tartalmaz, hogy a kampányban Trump emberei folyamatos kapcsolatban álltak közvetítőkön keresztül az orosz kormánnyal – állította két nemzetbiztonsági tisztviselő a CNN-nek.

A CNN-sztori után több amerikai hírportál közzétett egy 35 oldalas jegyzetet, amely állítólag a CNN által említett jelentés. A jelentéssorozatban közölték azt is, hogy az orosz kormány már több mint öt éve támogatásban részesítette Trumpot, a megválasztott elnök belső körét folyamatosan, ellenfeleit hátrányba hozó információkkal látta el a Kreml. A jelentés emellett azt is állítja, hogy a Trump-kampánycsapat együttműködött az orosz hatóságokkal annak érdekében, hogy Hillary Clinton elveszítse az elnökválasztást. A dokumentum szerint Vlagyimir Putyin orosz elnök nemcsak utálja, de féli is Clintont.

Az együttműködést Trump és a Kreml között Paul Manafort volt kampánymenedzser ápolta, és mások mellett Carter Page külügyi tanácsadót használta közvetítőnek.

A Trumpot kompromittáló személyes információk az orosz Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) birtokában vannak. A jelentés szerint Trump perverz szexuális aktusokban vett részt Moszkvában, amit a FSZB megfigyelt. A dokumentum állítása szerint a megválasztott amerikai elnök Szentpéterváron szexpartikban is részt vett, de a szemtanúkat "elhallgattatták".

A 35 oldalas jelentéssorozat első részei tavaly nyári keletkezésűek. Az amerikai hírszerzés azóta ellenőrizte a jelentéseket készítő, jelenleg információgyűjtő céget vezető britet, akit forrásaival együtt elég hitelesnek ítélt ahhoz, hogy egyes állításait Trump elé terjesszék – közölte a CNN.

Donald Trump a tőle megszokott módon, a Twitteren reagált a hírre. "HAMIS HÍREK - EGY TOTÁLIS POLITIKAI BOSZORKÁNYÜLDÖZÉS" – írta csupa nagybetűvel szedett bejegyzésében.

A megválasztott elnök átmenetért felelős csapata egyelőre nem kommentálta a CNN jelentését. Az AP amerikai hírügynökségnek egy amerikai tisztviselő azt mondta, hogy a kétoldalas jegyzetet bemutatták Trumpnak.

A Reuters hírügynökségnek nyilatkozó két amerikai tisztviselő közölte: a kivonatban szereplő állítások "egyelőre nem alátámasztottak", az FBI és más amerikai ügynökségek még vizsgálják hitelességüket és pontosságukat. Az egyik tisztviselő hozzáfűzte, hogy a brit exhírszerző egyes jelentései hibásnak bizonyultak. (mti)


VilágRSS